julialiibertram

Alla inlägg under september 2013

Av Julia Bertram - 9 september 2013 19:56

Det är verkligen full fart på gården med alla förberedelser inför Mellby… Allt gräs ska klippas och gården ska snyggas till, all utrustning ska putsas och kollas igenom. ALLT måste vara i ordning till när vi åker nästa onsdag! På tal om det så ska jag faktiskt åka hem imorgon efter jobb för att hämta lite saker som jag behöver inför Mellby, bland annat regnbyxor och underställ står på schemat över saker som MÅSTE fixas inför blöta strandritter i 6 veckor (jag klagar inte).


Jag googlade runder lite påv olika tävlingsgrenar och hur man bedömmer islandshäst tävlingar eftersom jag till nästa sommar vill komma ut och tävla lite med Venja. Jag googlade även fram en bild på hennes pappa och jag måste verkligen säga att de är lika som bär! Förutom det faktum att Venja kanske är liiiite tjockare för tillfället, men det håller på att tränas bort!


 

Såhär ser Venjas pappa Smellur frá Hvolsvelli ut! Väldigt gammal bild men han är otroligt vacker. 


/Julia

Av Julia Bertram - 5 september 2013 15:40

Shit pommes vad det händer saker för tillfället och pga det så har det blivit lite dålig uppdatering... Bara denna veckan (som knappt börjat tycker jag) har mamma fyllt år så jag körde ner lite i smyg till Helsingborg för att överraska henne och säga grattis. Vi har trots allt aldrig firat en födelsedag isär så varför börja nu? 


Igår när jag kom upp på gården efter att ha varit och handlat i Osby stod han som äger verksamheten här och berättade att det skulle komma en journalist då som idag och ta en massa bilder och skriva ett repotage. Jag skakade bara på huvudet och sa "jaja, okej." (Han kan ha lite galna idéer så jag visste det var något i görningen och jag ville absolut inte vara med på några bilder. Idag när jag plockade in lite hästar för att de skulle stå uppställda fint kom han ut och sa att vi måste lära den vita hästen att gå in i huset så vi kan ta en bild med den där. (Jag visste väl att inte allting stod rätt till, haha). Han tränade väl en 10 gånger tills hästen gick in själv och mycket fint stod den där i hallen för att bli fotograferad.. Jag somvförsökte hålla mig undan höll på med att träna unghästar men det hjälpt inte, jag föll ändå offer för journalisten och fotogrtafen så nu står man säkert där och ser ut som ett fån i oktobernummretvav vad nu tidningen hette. 


Förutom det ringde min närmsta chef och planerade lite inför Mellby, vi åker dit 6 veckor om året och rider drömritten som det heter (vi rider på stranden). Det börjar nämligen närma sig, kl. 09:00 den 18 september går lastbilen med alla hästarna som ska till Mellbystrand, kommer bli riktigt roligt! Jag har dock en par saker jag måste inhandla först som t.ex ett par ordentliga regnbyxor, det tenderar att bli BLÖTT! 


Jaja, nu ska jag ut och vrida Venja en sväng... Det har som sagt hänt en massa saker och jag kan inte ta allt i ett inlägg för det inlägget hade ingen människa orkat läsa. Skriver kanske ett nytt ikväll! ;)


/Julia

Presentation


Mitt namn är Julia och jag är väldigt intresserad utav djur, särskilt hästar. Jag äger själv en islandshäst vid namn Venja och sysslar med naturlig hästhållning, det vill säga natural Horsemanship mycket.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards