julialiibertram

Direktlänk till inlägg 5 september 2013

Här händer det saker!

Av Julia Bertram - 5 september 2013 15:40

Shit pommes vad det händer saker för tillfället och pga det så har det blivit lite dålig uppdatering... Bara denna veckan (som knappt börjat tycker jag) har mamma fyllt år så jag körde ner lite i smyg till Helsingborg för att överraska henne och säga grattis. Vi har trots allt aldrig firat en födelsedag isär så varför börja nu? 


Igår när jag kom upp på gården efter att ha varit och handlat i Osby stod han som äger verksamheten här och berättade att det skulle komma en journalist då som idag och ta en massa bilder och skriva ett repotage. Jag skakade bara på huvudet och sa "jaja, okej." (Han kan ha lite galna idéer så jag visste det var något i görningen och jag ville absolut inte vara med på några bilder. Idag när jag plockade in lite hästar för att de skulle stå uppställda fint kom han ut och sa att vi måste lära den vita hästen att gå in i huset så vi kan ta en bild med den där. (Jag visste väl att inte allting stod rätt till, haha). Han tränade väl en 10 gånger tills hästen gick in själv och mycket fint stod den där i hallen för att bli fotograferad.. Jag somvförsökte hålla mig undan höll på med att träna unghästar men det hjälpt inte, jag föll ändå offer för journalisten och fotogrtafen så nu står man säkert där och ser ut som ett fån i oktobernummretvav vad nu tidningen hette. 


Förutom det ringde min närmsta chef och planerade lite inför Mellby, vi åker dit 6 veckor om året och rider drömritten som det heter (vi rider på stranden). Det börjar nämligen närma sig, kl. 09:00 den 18 september går lastbilen med alla hästarna som ska till Mellbystrand, kommer bli riktigt roligt! Jag har dock en par saker jag måste inhandla först som t.ex ett par ordentliga regnbyxor, det tenderar att bli BLÖTT! 


Jaja, nu ska jag ut och vrida Venja en sväng... Det har som sagt hänt en massa saker och jag kan inte ta allt i ett inlägg för det inlägget hade ingen människa orkat läsa. Skriver kanske ett nytt ikväll! ;)


/Julia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

TBT

Av Julia Bertram - 4 januari 2017 15:17

Inte för att det är torsdag idag så antar att det bara är TB, ni får en liten throw back på en utav de bästa resorna jag gjort i mitt liv förra januari! Min pappa bjöd mig och min lillebror till Sydafrika när han fyllde 50 förra året och det kan vara...

Av Julia Bertram - 3 januari 2017 16:45


Just nu har jag sedan ett halvår tillbaka studerat. Detta gör jag på högskolan i Kristianstad, väldigt fint campus! Jag studerar delvis på distans och är bara i skolan ett fåtal gånger per termin och detta valde jag att göra på grund av Leo (min hund...

Av Julia Bertram - 3 januari 2017 10:53


Förra året skulle jag vilja säga inte var mitt år men jag kan ändå inte se ner på året helt.. Jag har lärt mig otroligt mycket och utvecklats som människa och det är knappast något dåligt. Trots detta var det ett jobbigt år, jag fick kämpa oerhört my...

Av Julia Bertram - 2 januari 2017 23:38


Varje nyår så bestämmer sig människor för att i samband med det nya året sätta upp löften (ofta för förändring), det kan vara sluta röka, börja träna, sluta äta godis osv. Oftast så hålls inte dessa löften mer än några dagar eller veckor och nästa år...

Av Julia Bertram - 2 januari 2017 16:57


Det har gått en bra tid sedan jag bloggade sist.. hela tre år ser jag! Dock roligt att vara tillbaka och förhoppningsvis ta upp bloggandet ordentligt igen. Mycket har hänt på denna tiden men jag tänkte att jag får dela med mig av det lite i taget. Ja...

Presentation


Mitt namn är Julia och jag är väldigt intresserad utav djur, särskilt hästar. Jag äger själv en islandshäst vid namn Venja och sysslar med naturlig hästhållning, det vill säga natural Horsemanship mycket.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards