julialiibertram

Alla inlägg den 16 maj 2013

Av Julia Bertram - 16 maj 2013 14:51

Nu är jag hemma igen efter att ha skrivit prov och vi kan säga att det gick sådär, jag vet redan lite saker jag hade fel på nämligen... I vilket fall som helst är det bara att ställa om för nu är det dax att börja träna på redovisningen som vi har imorgon. Jag måste även packa eftersom jag åker direkt när jag är klar med skolan imorgon, det ska bli skönt att komma iväg lite och slappna av. Min mosters ställe är så jäkla mysigt, det ligger mitt ute i skogen med en jätte stor trädgård och det är idylliskt att åka till om man behöver vila ut lite! 


Nu har jag laddat batteriet till kamran så det är klart inför helgen så jag kan knäppa en massa bilder! Jag satt och kollade på lite jobb ute på hestnet innan och det finns verkligen en hel del intressanta arbeten som jag definitivt hade nappat på om jag inte redan hade ett jobb. Jag läste om ett speciellt där man skulle vara hästvakt på gården i ca. 3 veckor, man fick rida men det var inget måste, det ända måstet var att fodra hästarna då de går ute dygnet runt. Man får alltså bo med en kompis på en stor hästgård i Florida under 3 veckor och bara rida och göra massa roliga saker! Jag hade definitivt nappat på det, det låg rätt nära Disney World och sånt också!   


 

Detta kan vara den finaste vilden jag har tagit på min föraa ponny Del Boy.. Han galopperade men det ser mer ut som han studsar fram, ser ni att han har alla fyra benen i luften? Haha.


/Julia 

Av Julia Bertram - 16 maj 2013 09:06

Just nu är det massor på gång! Imorgon lämnar jag in mitt sista arbete i skolan sedan är det bara full fokus på studenten för ett tag och efter studenter blir det full fokus på Jobb, min häst och bloggen såklart! För tillfället är det rätt mycket, jag har ett prov idag, en stor redovisning imorgon samt att jag ska vara klar med min mosters hemsida nu i helgen så att vi kan publicera den.


Jag saknar min lilla ponny frukantsvärt mycket måste jag medge och jag hade bara velat komma igång med all träning på en gång men det närmar sig stadigt! 


 

Jag har ju glämt introducera min hund... det känns lite taskigt! Detta är min hund Malte (inte jag som döpte honom det gjorde mormor), han är 8 år gammal och är av rasen cairnterrier. Han älskar träning, speciellt agility och lär sig mer än gärna nya trix (bara han får godis). 


/Julia

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt namn är Julia och jag är väldigt intresserad utav djur, särskilt hästar. Jag äger själv en islandshäst vid namn Venja och sysslar med naturlig hästhållning, det vill säga natural Horsemanship mycket.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards