julialiibertram

Direktlänk till inlägg 15 maj 2013

Göteborg HS

Av Julia Bertram - 15 maj 2013 16:02

Jag vet att det var ett tag sedan Göteborg HS var men jag har inte haft tid innan att fota allt jag handlade till min häst så det har jag gjort nu. Tänkte visa lite här på bloggen vad inköpen blev. 


Detta är min sadel jag har köpt (gjorde jag dock innan Göteborg HS). Det är en Ki tölt-sadel som jag köpt utav min chef, en jätteskön sadel som man sitter helt still i!


 

Jag passade även på att köpa ett ofodrat regntäcke från Horseware (Amigo). Normalt brukar vi inte ha täcke på våra hästar men detta köpte jag endast för att hon inte ska bli så lerig under höst/vinter-halvåret. Märket är verkligen superbra och jag hade många täcke utav detta märket till min förra häst, de är lite dyrare men håller otroligt bra! 


 

En ny sadelgjord till sadel var ett måste, jag fick en utav en annan tjej som jobbar på Kvarnbacka men den var ganska sliten så därför valde jag att köpa en ny. Denna sadelgjorden har "gelpaddar" inbyggda för att sitta bättre och jämnare så den inte klämmer mer på ett ställe än ett annat. 


Ååååååh, älskar detta täcket! Ett rött/svart eskadron täcke i fleece som är till för att åka från och till tävlingar eventuellt om hon skulle vara blöt eller svettig kanske. Det beror på, vi kanske aldrig kommer till någon tävling, haha. Hon är så nervös och jag hoppas kunna träna bort det så jag kan ta med henne ut och tävla men första tar det en lååång period att träna upp förtroendet till varandra och en massa miljöträning innan vi är där.

  

 

En gelpadd, det bästa köpet tror jag nog! Denna ska jag använda hemma även när jag rider andra hästar, den gör så att sadel ligger stabilt, med andra ord den glider inte. Dessutom gör den att sadel trycker jämt över hela ryggen vilket ger bättre stöd för hästen.



 

När Jag var mindre hade man rycklådor, detta har tydligen förändrats! Haha! Köpte en sådan här rycktväska med alla borstar som kan tänkas behöva samt att jag tryckte ner en påse godis för sakens skull ;).


 

Ett fint bling-bling träns endast för att jag tycker det är snyggt! Tror det kommer passa henne jätte bra, hon är verkligen en lite primadonna! 

 

Köpte detta jätte fina schabrak från en ny återförsäljare som stod på mässan! Detta är tanken att jag ska tävla i, det är rosa med mörkbrun kant (som hästen) och ytterligare en kant som är svart (som sadel) för att allting ska matcha samt Venjas namn broderat! Snyggt! 


  

Någonting fick jag ju köpa till mig själv och det blev en Charles Owen hjälm i läder/skinn. Den på bilden är inte min, jag hämtade den på google. Min hjälm har inte kommit än eftersom de syr dem på beställning. Min är svart med en rosa linning längst "nätet" i mitten. Tror det kommer bli jätte bra!


Detta var några utav de saker jag köpte i Göteborg och jag är verkligen nöjd med mina inköp. Nu är det bara lite kvar att handla som bett och tyglar t.ex men detta ska jag göra på Kvarnbacka när jag kommer dit! 


/Julia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

TBT

Av Julia Bertram - 4 januari 2017 15:17

Inte för att det är torsdag idag så antar att det bara är TB, ni får en liten throw back på en utav de bästa resorna jag gjort i mitt liv förra januari! Min pappa bjöd mig och min lillebror till Sydafrika när han fyllde 50 förra året och det kan vara...

Av Julia Bertram - 3 januari 2017 16:45


Just nu har jag sedan ett halvår tillbaka studerat. Detta gör jag på högskolan i Kristianstad, väldigt fint campus! Jag studerar delvis på distans och är bara i skolan ett fåtal gånger per termin och detta valde jag att göra på grund av Leo (min hund...

Av Julia Bertram - 3 januari 2017 10:53


Förra året skulle jag vilja säga inte var mitt år men jag kan ändå inte se ner på året helt.. Jag har lärt mig otroligt mycket och utvecklats som människa och det är knappast något dåligt. Trots detta var det ett jobbigt år, jag fick kämpa oerhört my...

Av Julia Bertram - 2 januari 2017 23:38


Varje nyår så bestämmer sig människor för att i samband med det nya året sätta upp löften (ofta för förändring), det kan vara sluta röka, börja träna, sluta äta godis osv. Oftast så hålls inte dessa löften mer än några dagar eller veckor och nästa år...

Av Julia Bertram - 2 januari 2017 16:57


Det har gått en bra tid sedan jag bloggade sist.. hela tre år ser jag! Dock roligt att vara tillbaka och förhoppningsvis ta upp bloggandet ordentligt igen. Mycket har hänt på denna tiden men jag tänkte att jag får dela med mig av det lite i taget. Ja...

Presentation


Mitt namn är Julia och jag är väldigt intresserad utav djur, särskilt hästar. Jag äger själv en islandshäst vid namn Venja och sysslar med naturlig hästhållning, det vill säga natural Horsemanship mycket.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards