julialiibertram

Alla inlägg den 3 januari 2017

Av Julia Bertram - 3 januari 2017 16:45

Just nu har jag sedan ett halvår tillbaka studerat. Detta gör jag på högskolan i Kristianstad, väldigt fint campus! Jag studerar delvis på distans och är bara i skolan ett fåtal gånger per termin och detta valde jag att göra på grund av Leo (min hund). Särskilt nu när han är lite är det skönt att kunna vara hemma med honom. Jag läser beteendevetenskap, vilket är fruktansvärt intressant och man får inte bara lära sig mer om andra människor utan man får även lära sig en hel del om sig själv. Jag är verkligen nöjd med mitt val av linje och hoppas i framtiden kunna jobba på ett eller annat sätt med människor. Just nu är jag inställd på att kandidera i kriminologi och bli kriminolog. Förutom detta så jobbar jag även en del! Detta på grund av att jag känner att studiemedlet inte räcker till utan jag vill ändå kunna göra saker trots att jag studerar! 


 

Plugg och provians! 


/JuliaLii

Av Julia Bertram - 3 januari 2017 10:53

Förra året skulle jag vilja säga inte var mitt år men jag kan ändå inte se ner på året helt.. Jag har lärt mig otroligt mycket och utvecklats som människa och det är knappast något dåligt. Trots detta var det ett jobbigt år, jag fick kämpa oerhört mycket och efter 6 operationer på ungefär 1,5 år känner jag att jag äntligen är på väg tillbaka. Vägen har varit lång och än är jag inte i mål, jag är långt ifrån där jag vill vara men jag har tagit mig en bra bit. Så idag ska jag sätta min fot på gymmet för första gången på jag vet inte hur länge och jag tror inte att ni kan förstå den känslan, känslan över att få börja styra mitt eget liv igen och inte styras.


Anledningen till mina många operationer är att jag var med om en ridolycka där jag bland annat fick sprickor i mitt bäckenben och kunde inte gå på veckor. På grund av att jag hade så ont märkte jag inte att jag även hade slagit i mitt ena bröst och där fått en rejäl blödning som inte ville läka av sig själv. Det är alltså detta jag har fightats med under så lång tid, att få mitt bröst att vilja läka och jag har bland annat haft sjukhus sjukan i det som en bieffekt på detta. (Det är köttätande bakterier som äter vävnad). Till följd av detta ser mitt bröst inte jätte vackert ut idag och det har gett mitt självförtroende en rejäl känga, jag hade aldrig något bra innan men det blev än värre efter detta. Fler operationer väntar alltså för att försöka få mina bröst att se så lika ut som möjligt men just nu så får jag nöja mig med att jag har två bröst! Är det någon annan som gått igenom en svår olycka eller liknande? 


 

That unhappy face   


/JuliaLii

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt namn är Julia och jag är väldigt intresserad utav djur, särskilt hästar. Jag äger själv en islandshäst vid namn Venja och sysslar med naturlig hästhållning, det vill säga natural Horsemanship mycket.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards