julialiibertram

Alla inlägg den 20 augusti 2013

Av Julia Bertram - 20 augusti 2013 18:49

Var som sagt nere i hagen för att hälsa på Venja och hon är tjoooock kan jag lugnt medge! Det tog ett tag innan jag ens kunde närma mig henne (litar inte på människor) så därför tog jag inga bilder på henne. När jag väl kunde komma nära henne och klappa henne ville jag inte skrämma henne med att ta upp kameran utan jag stod istället och försökte lugna ner henne. Hon var inte brar tjock utan skitig också så imorgon ska jag plocka hem henne från hagen och skritta alternativt gå en rundan, efter det ska hon bada! Det är lika bra innan det blir kallare ute för då är det ingen idé... Jag märkte även att de små liven börjat sätta vinterpäls, inte kul!


 

Trolle kommer alltid fram i hagen så han var inte så svår att ta ett foto utav! Det är vår fjording vi har här på gården vars uppgift är att dra vagn. Annars lever han lyxliv här, går i stora öppna hagar och tuggar gräs hela dagarna. 


/Julia

Av Julia Bertram - 20 augusti 2013 16:45

Nu är jag äntligen tillbaka på Kvarnbacka och det känns lite konstigt samtidigt som det känns roligt! Det känns som man har glömt allting, haha! Fast det har jag förhoppningsvis inte...


Om ett litet tag hade jag tänkt köra ner till hagen och hälsa på Venja här hon går med två andra hästar och även ta en tur in till Osby för att köpa lite kvällsmat, en sallad närmre bestämt. Såg precis att vi har turridning imorgon kl. 10:00 så det bli väl upp tidigt för att gå och hämta hem hästarna som står i en hagen en bit härifrån. 


Kommer lite bilder senare om jag lyckas knäppa några nere i hagen! 


/Julia

Presentation


Mitt namn är Julia och jag är väldigt intresserad utav djur, särskilt hästar. Jag äger själv en islandshäst vid namn Venja och sysslar med naturlig hästhållning, det vill säga natural Horsemanship mycket.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards